Twee speeltuinen geopend in Putten

Op maandag 3 juni heeft wethouder Van Nieuwenhuizen twee speeltuinen geopend. Een nieuwe speeltuin aan de Burgemeester A.J. Berkhouthof en een vernieuwde speeltuin aan de Mennestraat.

Burgemeester A.J. Berkhouthof

De speeltuin aan de Burgemeester A.J. Berkhouthof hebben we nieuw aangelegd en is voor bewoners van de nieuw gebouwde hof. De speeltuin is aangelegd met de input die we van direct omwonenden hebben gekregen.

Mennestraat

De buurtspeeltuin aan de Mennestraat bestaat al langer, maar heeft nu een aantal nieuwe aanpassingen gekregen. Zo hebben we een draaimolen geplaatst die rolstoeltoegankelijk is en hebben we een speciale schommel geplaatst voor kinderen die een rolstoel gebruiken. De speeltuin is ingericht voor kinderen van alle leeftijden. Voor de aanpassingen in de speeltuin hebben we input gevraagd aan meer dan 400 omwonende inwoners via een vragenlijst.

Beleidsplan Speelruimte

Deze speeltuinen zijn de eerste speeltuinen die we hebben aangelegd volgens het nieuwe Beleidsplan Speelruimte. Het Beleidsplan Speelruimte is in 2023 vastgesteld door de gemeenteraad. In het plan staat onder andere: de ideale verdeling van speelplekken over de speelbuurt, het versterken van het sport- en beweegaanbod, de doelen voor inclusiviteit en hoe bewoners kunnen meedenken over de speelruimtes.