Nieuws

Blijf op de hoogte van het nieuws van de gemeente Putten. Geen nieuwsberichten missen? Abonneer u op onze RSS-feed. Nieuwsberichten blijven drie maanden online op onze website.

• Gaat u op reis? Vraag op tijd een identiteitskaart of paspoort aan

01 juli 2024

Als u naar het buitenland gaat, heeft u een geldig reisdocument nodig. Controleer dus uw reisdocument(en) op geldigheid. Is uw document verlopen of verloopt deze binnenkort? Vraag dan een nieuw document aan bij de Servicebalie in het gemeentehuis. Een afspraak maken is niet nodig, u kunt gewoon bij ons binnenlopen.

• Aanbrengen van slijtlagen op vier wegen in Putten van 8 tot en met 10 juli

01 juli 2024

Aannemer KWS Infra gaat slijtlagen aanbrengen op vier wegen in Putten. Een slijtlaag is een extra laag die bovenop de bestaande weg wordt aangebracht. Dit zorgt voor een langere levensduur van het asfalt.

• 100, 200, 300

26 juni 2024

Column wethouder Bertus Cornelissen

• Puttens college van B&W zet in op versnelling van woningbouwinitiatieven

24 juni 2024

Het college van burgemeester en wethouders (B&W) heeft de Woningbouwmonitor 2024 vastgesteld. Hiermee maakt het college de voortgang inzichtelijk van woningbouwprojecten op korte en lange termijn. Omdat grote projecten vertraging oplopen door landelijke knelpunten, werkt het college aan diverse maatregelen om de achterstand in woningbouw tot 2030 in te halen: projecten die in de pijplijn zitten worden naar voren gehaald en nieuw beleid maakt meer mogelijk.

• Inloopavond laadpalen goed bezocht

24 juni 2024

Dinsdagavond 18 juni was er een goed bezochte inloopavond in De Aker over laadpalen in Putten. Gaat het over laadpalen, dan gaat het ook over parkeerruimte. En parkeerruimte is een onderwerp dat leeft in Putten.

• Leer hoe het openbaar vervoer werkt met een proefreis vanaf station Ermelo

24 juni 2024

Plannen voor een dagje uit? Dan is het openbaar vervoer een goede manier om te reizen. Weet u niet precies hoe het openbaar vervoer werkt? De OV-ambassadeurs organiseren een proefreis vanaf station Ermelo om het reizen met het OV te oefenen. U krijgt tijdens deze reis uitgebreid uitleg hoe reizen met het OV werkt.

• Een week van stappen, zingen en ‘puzzelen’

19 juni 2024

Column burgemeester H.A. Lambooij

• Studenten Archeologie presenteren hun ervaringen met archeologisch onderzoek

25 juni 2024

De afgelopen weken hebben studenten van Saxion Hogeschool archeologisch onderzoek uitgevoerd in het gebied Halvinkhuizen fase 1. Dit was hun eerste ervaring met archeologisch veldwerk. De eerstejaars studenten leerden snel hoe archeologisch veldonderzoek werkt. Ze ontdekten ook een stukje van het verhaal van Putten.

• Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen 2024

10 juni 2024

Hoe zit jij in je vel? GGD Noord- en Oost Gelderland doet een onderzoek naar de gezondheid, welzijn en de leefstijl van jongvolwassenen van 16 tot en met 25 jaar.

• Twee speeltuinen geopend in Putten

05 juni 2024

Op maandag 3 juni heeft wethouder Van Nieuwenhuizen twee speeltuinen geopend. Een nieuwe speeltuin aan de Burgemeester A.J. Berkhouthof en een vernieuwde speeltuin aan de Mennestraat.

• Gezonde financiële positie voor Gemeente Putten

27 mei 2024

Net als in 2024 is er ook in 2025 in de gemeente Putten genoeg geld om plannen en projecten uit te voeren. Dat blijkt uit de kadernota die het college aan de gemeenteraad heeft aangeboden. De eerder opgebouwde reserves dienen als welkom spaarpotje voor aankomende grote projecten. In een tijd waarin kosten stijgen gaan inwoners van Putten volgend jaar niet de rekening betalen van deze projecten.

• Rekenkamer start onderzoek naar armoede- en schuldenbeleid in de gemeenten Elburg, Hattem, Nunspeet, Oldebroek en Putten

22 mei 2024

De samenwerkende rekenkamer van de gemeenten Elburg, Hattem, Nunspeet, Oldebroek en Putten doet onafhankelijk onderzoek om de gemeenteraden te ondersteunen bij hun controlerende en kaderstellende taken. Op dit moment start de Rekenkamer het onderzoek naar armoede- en schuldenbeleid in de vijf gemeenten. Dit beleid heeft als doel om inwoners bestaanszekerheid te bieden via diverse maatregelen en instrumenten.

• College van B&W wijst panden in het centrum aan als voorlopig gemeentelijk monument

26 april 2024

Het college van B&W van de gemeente Putten heeft dinsdag 23 april 2024 het besluit genomen om zo’n 25 panden als voorlopig monument aan te wijzen. Deze panden vallen nu onder de voorbescherming van de Erfgoedverordening. “Een grote stap naar een actievere bescherming van de historie van ons dorp”, zegt wethouder Sander van Nieuwenhuizen.