Gezocht: 659 kinderen voor symbolisch moment 2 oktober

Op 1 en 2 oktober 1944 vond de razzia in Putten plaats. Dit jaar is dat 80 jaar geleden. De gemeente Putten heeft op 2 oktober 2024 een programma gemaakt om deze gebeurtenis te herdenken. Daarbij betrekken we ook veel kinderen.

Symbolisch moment met 659 kinderen

Op 2 oktober 1944 werden 659 mannen weggevoerd naar een kamp in Amersfoort. Dit willen we symbolisch laten zien met 659 kinderen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisschool en klassen 1 tot en met 4 van de middelbare school. Deze kinderen staan voorafgaand aan de herdenkingsbijeenkomst opgesteld tussen het gemeentehuis en de Oude Kerk. Zo krijgt iedereen een indruk van het grote aantal mannen dat destijds is weggevoerd. Wat dit moment extra speciaal maakt is dat Koning Willem-Alexander langs de 659 kinderen loopt.

Aanmelden uiterlijk 20 september

Wilt u dat uw kind meedoet aan dit symbolische moment? U kunt uw kind aanmelden via www.putten.nl/kinderen. Dit kan tot uiterlijk 20 september.

Vragen?

Neem contact op met Wilma Posthouwer-Ruitenbeek. U bereikt haar via wposthouwer@putten.nl of (0341) 359 733.