Gaat u op reis? Vraag op tijd een identiteitskaart of paspoort aan

Als u naar het buitenland gaat, heeft u een geldig reisdocument nodig. Controleer dus uw reisdocument(en) op geldigheid. Is uw document verlopen of verloopt deze binnenkort? Vraag dan een nieuw document aan bij de Servicebalie in het gemeentehuis. Een afspraak maken is niet nodig, u kunt gewoon bij ons binnenlopen.

Meenemen tijdens uw bezoek

Voor het aanvragen van een document neemt u het volgende mee:

• Alle reisdocumenten die u nu hebt (ook als ze zijn verlopen);
  • 1 kleurenpasfoto (maximaal 6 maanden oud) die voldoet aan de richtlijnen van de Rijksoverheid. In het gemeentehuis staat een fotocabine waar u een foto kunt maken.
  • U betaalt het reisdocument bij de aanvraag.

Meenemen bij Identiteitskaart voor uw kind jonger dan 12 jaar

Wilt u een Nederlandse identiteitskaart voor uw kind jonger dan 12 jaar? Het kind moet (ook een baby) altijd zelf bij de aanvraag aanwezig zijn. Daarnaast neemt u mee:

• Het toestemmingsformulier afgifte reisdocument minderjarige van beide ouders (of van degene die het gezag over het kind heeft).
  • Een geldig identiteitsbewijs van beide ouders (of van degene die het gezag heeft).
  • Als beide ouders of gezaghouders meekomen naar de balie, kunt u het toestemmingsformulier ook ter plaatse invullen.

Meenemen bij paspoort voor uw kind jonger dan 18 jaar

Wilt u een paspoort voor uw kind jonger dan 18 jaar? Het kind moet (ook een baby) altijd zelf bij de aanvraag aanwezig zijn. Daarnaast neemt u mee:

Online toestemming geven

Het is ook mogelijk om voor de aanvraag online toestemming te geven voor de afgifte van een reisdocument voor een minderjarige. U heeft hiervoor wel DigiD nodig.

Gemeente Putten