Eikels en koekoek verrassen gemeente

Plotseling staat er op de rotonde Stationsstraat -Jan Nijenhuisstraat een houten kunstwerk; twee eikels en een koekoek in een nest. Wie o wie heeft dit initiatief genomen? De gemeente hoopt dit binnenkort te horen.

Wethouder Sander van Nieuwenhuizen: "De gemeente waardeert het initiatief van deze kunstenaar(s). Eikels en een koekoek, beiden zoeken naar een locatie. De eikels om weer nieuwe bomen te laten groeien, de koekoek zoekt naar een nest om een ei uit te laten broeden. Een rotonde kan dus een geschikte plek voor beiden zijn. Ik ben benieuwd welke betekenis de plaatser(s) van dit kunstwerk in gedachten hebben. Daarom nodig ik hem/haar/ze graag uit voor een kop koffie of thee. Ik ben benieuwd wie zich meldt. Dat kan door een mail te sturen naar info@putten.nl of even te bellen via (0341) 359 611. Of stuur een WhatsAppbericht naar 06 203 06 284."

De gemeente heeft de bijgeplaatste tekst verwijderd in verband met de verkeersveiligheid. Het kunstwerk staat vooralsnog op de rotonde.