Briefadres
Het is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven. Onder anderen bij:
- Verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg.
- Instellingen voor kinderbescherming.
- Penitentiaire instellingen.
- Ontbreken van een woonadres.
Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en mag geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres moet schriftelijk toestemming geven.
Wilt u een briefadres aanvragen? Dan kunt u bellen met (0341) 359 670.
Voorwaarden
- U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit). Of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit).
- Het briefadres is in Nederland.
- Het briefadres is geen postbus.
- Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente.
- U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
Meenemen
- Een schriftelijke uitleg, waarin u vertelt waarom u een briefadres nodig heeft.
- Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres.
- Een kopie van het geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar.
- Een geldig identiteitsbewijs van uzelf.
Contactgegevens
T (0341) 359 670