Briefadres

Het is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven. Onder anderen bij:

  • Verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg.
  • Instellingen voor kinderbescherming.
  • Penitentiaire instellingen.
  • Ontbreken van een woonadres.

Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en mag geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres moet schriftelijk toestemming geven. 

Wilt u een briefadres aanvragen? Dan kunt u bellen met (0341) 359 670.

Voorwaarden

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit). Of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit).
  • Het briefadres is in Nederland.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente.
  • U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.

Meenemen

  • Een schriftelijke uitleg, waarin u vertelt waarom u een briefadres nodig heeft.
  • Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres.
  • Een kopie van het geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar.
  • Een geldig identiteitsbewijs van uzelf.

Contactgegevens

T (0341) 359 670