Engersteeg (tussen de Vanenburgerallee en Cleenhorsterweg)

De Engersteeg (deel Vanenburgerallee - Cleenhorsterweg) is toe aan onderhoud. Het asfalt wordt vernieuwd. De gemeente Putten wil de kruispunten herkenbaarder maken en de kapotte bermen herstellen. Op deze pagina informeren wij u over de werkzaamheden, de planning, omleidingsroutes en de bereikbaarheid van aanwonenden.

Wanneer beginnen de werkzaamheden?

Aannemer KWS voert de werkzaamheden uit van 14 oktober 2024 tot en met 15 november 2024. Om het werk veilig te kunnen uitvoeren sluiten we de rijbaan af voor alle verkeer, ook voor het doorgaande verkeer van en naar de Beekweg en de Cleenhorsterweg. Kijk voor meer informatie over de bereikbaarheid op www.bereikbaargelderland.nl

Wat gaat er gebeuren?

We onderhouden de rijbaan door de bovenste laag van het asfalt te frezen en een nieuwe laag asfalt aan te brengen. Ook de schades door boomwortels verhelpen we hierbij. Halverwege de weg staat een rij Essen die erg veel schade aan het wegdek veroorzaakt. De Essen vervangen we door Knotwilgen. Halverwege de Engersteeg en op het kruispunt Engersteeg – Cleenhorsterweg – Beekweg maken we plateaus om de situatie herkenbaarder te maken. In de berm brengen we bermverharding aan.

Op 11 juli 2024 heeft een inloopmiddag plaatsgevonden voor de aanwonenden. Naar aanleiding van deze middag zijn enkele wijzigingen in het ontwerp aangebracht. Via onderstaande link kunt u het definitieve ontwerp bekijken.

Tekening werkzaamheden Engersteeg

Vragen

Heeft u vragen over dit project? Dan kunt u contact opnemen met J. Kievitsbosch van de gemeente Putten.

jkievitsbosch@putten.nl