Slopen en/of asbest verwijderen

Wilt u iets slopen en/of asbest verwijderen? In veel gevallen moet u eerst een sloopmelding maken. Zeker als er sprake is van asbest.

Via het Omgevingsloket kunt u een vergunningcheck doen. Bij een vergunningcheck wordt duidelijk of u meldingsplichtig bent.

Doe de vergunningcheck  Sloopmelding online indienen via DigiD

Vergunningcheck

Via het Omgevingsloket kunt u met de vergunningcheck onderzoeken of een sloopmelding nodig is.

Aarzelt u over de uitkomst of heeft u moeite met invullen? Wij helpen u graag iedere ochtend van 08.30 tot 12.30 uur aan de balie van Ruimte in het gemeentehuis. U kunt ook bellen via telefoonnummer (0341) 359 611.

Sloopmelding indienen

Heeft u een sloopmelding nodig? Een sloopmelding dient u in via de landelijke website het Omgevingsloket . Het systeem vertelt u welke gegevens u moet invullen en welke documenten u moet aanleveren.

Voor het indienen van een sloopmelding heeft u een DigiD nodig.

Is uw bouwwerk van voor 1994?

Voordat u een bouwwerk van voor 1994 gaat slopen, is onderzoek nodig naar aanwezigheid van asbest.

Meer informatie vindt u op de website van Omgevingsdienst Veluwe.

Waar kan ik asbest inleveren?

Bent u particulier en heeft u asbest volgens de landelijke regels verwijderd en ingepakt? U kunt uw asbest inleveren bij:

• Van de Mheen Grondwerken B.V. (Stenenkamerseweg 20, 3882 NH Putten)

Effect slopen op beschermde diersoorten en planten

Voorkom negatieve effecten op beschermde dieren en planten door sloopactiviteiten.

Meer informatie over bijvoorbeeld uw onderzoeksplicht en Wet natuurbescherming vindt op de website van provincie Gelderland.

Meer informatie

Meer informatie over asbest verwijderen vindt u op de website van de Omgevingsdienst Veluwe (ODVeluwe) en in de asbestwegwijzer.

T (0341) 359 611